torsdag 7 april 2011

Motstridiga känslor

Den senaste tiden har jag varit trött, kanske till följd av överambition och en obalanserad livsföring. Konsekvenser: oro, dysterhet, harm och - givetvis - självcentrering. Tröttheten leder i sin tur till grinighet, bristande koncentration och därmed sämre prestationer på jobbet och trist stämning hemma. Ibland har jag lätt att fastna i dessa negativa känslor, tankemässigt. I stället för att uppehålla mig vid hur dåligt jag mår kan jag rikta uppmärksamheten mot hur det kan bli bättre; Vad kan jag göra för att återhämta mig? Finns det utrymme för en långpromenad någon av de närmaste dagarna? Kan jag ta ledigt från arbetet en halvdag? Gud, hjälp mig se möjligheterna utan att fly från problem som jag måste ta itu med. /Lasaros

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar